[ads]Lagi tawaran hebat #DiGiiPhone4!!, Anda hanya perlu upgrade untuk iPhone4 yg baru! Maklumat lanjut klik sini : [ #DiGiiPhone4 ]

[ads] Layakkah anda ditangkap oleh Polis Wanita yang jelita di #axepolice? Mari kita lihat
klik sini
: [ AxePolice ]

[ads]Broadband paling pantas dan murah di Malaysia! boleh dapat 5x ganda points Bonuslink! Nak tau lanjut klik sini : [ #digibroadbandbonuslink ]

3 Mac 2011

Facebook akan dijual???.....

Kongsi
3 Mac 2011


Baru-baru nie pemerintah Arab Saudi dikabarkan berminat membeli laman sosial Facebook dan telah menyediakan dana US$150J untuk membelinya. Sumber kerajaan menyatakan bahawa Raja Abdullah kecewa dengan Mark Zukerberg yang membiarkan kawasan di Timur Tengah dan Afrika Utara tidak diutamakan.

Dia dikabarkan telah melakukan pertemuan rahsia dengan pencipta Facebook tu pada 25 Januari lalu. Zuckerberg berjanji tidak akan membiarkan ada laman pemberontakan di Facebook, tapi nyatanya laman-laman pemberontakan tetap ada di Facebook termasuk laman-laman revolusi di Mesir dan Libya.

Raja Abdullah telah dinasihati oleh lembaga kewangan Goldman Sachs yang berpejabat di New York untuk membeli Facebook. Tawaran yang yang diberikan adalah US$150J.

Melalui penasihat kewangan sebelumnya, Raja Abdullah telah dibentangkan penyata kewangan Facebook tapi memperlihatkan nilainya tidak akan memberikan keuntungan. Namun, Raja Abdullah tak dapat menerima kenyataan tu lalu memecat penasihatnya dan memutuskan untuk mengunakan Goldman Sachs .

Tapi ramai penganalisis kewangan menilai Zuckerberg tak akan mengambil tawaran tu, dan akan menunggu hingga Raja Abdullah menawarkan US$ 500J barulah dia akan menjualnya.

Berdasarkan data terbaru, pengguna Facebook di Arab Saudi saja ada sebanyak 2.3 juta atau 8% penduduk negara tu. Di Mesir pengguna Facebook mencapai 3.4 juta, Libya lebih dari 150 ribu, bahrain 220 ribu,Oman 160 ribu dan Tunisia mencapai 1.6 juta orang pengguna.



Laporan asal : tempointeraktif.com

0 comments:

Catat Ulasan

Apa pendapat anda? Tinggalkanlah sepatah dua kata kat bawah ni! =)

Related Posts with Thumbnails

Catatan Popular

 

Hot Malays. Copyright 2009 All Rights Reserved Free Wordpress Themes by Brian Gardner Free Blogger Templates presents HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords