[ads]Lagi tawaran hebat #DiGiiPhone4!!, Anda hanya perlu upgrade untuk iPhone4 yg baru! Maklumat lanjut klik sini : [ #DiGiiPhone4 ]

[ads] Layakkah anda ditangkap oleh Polis Wanita yang jelita di #axepolice? Mari kita lihat
klik sini
: [ AxePolice ]

[ads]Broadband paling pantas dan murah di Malaysia! boleh dapat 5x ganda points Bonuslink! Nak tau lanjut klik sini : [ #digibroadbandbonuslink ]

3 Okt 2010

Gambar Artis melayu pegang anjing

Kongsi
Bila artis melayu pegang anjing, apakah tanggapan masyarakat? Mungkinkah ini menjadi suatu perkara yang serius? Bagaimana pula kalau keluarga, anak, atau sanak saudara artis melayu pegang anjing? Bagaimana pendapat anda? Mungkin boleh mencetuskan kontroversi mungkin juga tidak. Gambar di atas ini mungkin korang dah kenal siapa dia ni kan? Kalau tak kenal pun mungkin dah biasa nampak betul tak?

Anjing hanyalah sekadar binatang haram. Masyarakat Melayu secara amnya memandang anjing sebagai binatang yang hina kerana ia adalah binatang yang najis, memiliki najis berat (mughallazah) yang mana kita perlu 'samak' sekiranya tersentuh. Apa pendapat korang bila artis kita pegang anjing? Adakah menjadi satu kontroversi? Adakah mencemarkan nama Islam?

Di bawah ini pula gambar anak Fauziah Latiff atau lebih dikenali sebagai Gee. Nampaknya budak-budak ni selesa dan gembira bergambar bersama anjing. Nampak macam dah biasa sangat dengan anjing tu. Mungkin anjing tu dah jadi sebahagian dari keluarga diorang kot, alah macam dalam cerita mat salleh tu he he he. Apa pendapat korang?


Di bawah ini pula gambar seorang penyanyi terkenal suatu masa dahulu iaitu lebih dikenali sebagai Baby. Beliau pernah menganggotai kumpulan Res 2. Dia ni pun nampaknya ada membela seekor anjing. Tak taulah sama ada anjing dia sendiri ataupun anjing pinjam untuk ambil gambar je. korang tengoklah sendiri, sila klik untuk membesarkan image.




66 comments:

Tanpa Nama berkata...

hahaha... pegang anjing lagi baik dari pegang tangan orang bukan muhrim... Haram!!! keh keh keh....

Tanpa Nama berkata...

AKU SOKONG..

Tanpa Nama berkata...

xde masalah pn..sedangkn nabi pn ade gak..xigt siapa name nye..xsilap aku nabi yg tidur 100 tahun tu,xsilap die tdo dgn anjingye..so..xde masalah rsnye

Tanpa Nama berkata...

yeap.. xde mslh lgsg kalu pegang anjing.. anjing mmg haram.. tp sentuh x haram.. cume kne cuci dgn 1 air mutlak dan 6 air tanah.. sbb die tgolong dlm najis yg berat an.. najis, haram ke? tahi kte, haram ke? haiz.. tau nk burukkan org je.. =)

Tanpa Nama berkata...

Mazhab Shafiie yg menyatakan anjing tu haram...tp kawan2 Islam dari Afrika, dan bukan bermazhab Shafiie boleh ke pegang anjing. Xde masalah pun...sedangkn zaman nabi pun, anjing digunakan untuk berburu...harap yg sempit pemikiran tu, tolonglh jgn hina ciptaan Tuhan ni...sgt sokong dgn 1st comment, pegang anjing lebih baik dr berpegangan tangan dgn bukan muhrim....

shah on 3 Oktober 2010 7:41 PG berkata...

huhu,lebih pgg anjing atau babi daripada berpegangan tangan dengan yang bukan muhrim,
pgg anjing atau babi boleh samak, xdpat dosa pown,
tp klu pgg yang bukan muhrim berdosa, pas2 mana ada samak,,hahaha

tp jika dh sampai tangkap gambar n haram la jd nya.....

Tanpa Nama berkata...

sokong awak Shah. memang betul. kite sepatutnya berfikiran camni. najis x haram.pegang tangan bukan muhrim ape citer ? =)

Tanpa Nama berkata...

nilah jdnya bila ugama dok kt tapak kaki...

Tanpa Nama berkata...

pembetuln la ye...y tdo 300tahun tu bukan nabi.diorg adalah pemuda soleh y lari dr pemerintah kuffar.timeline kewujudan diorg xsure..maybe antara zmn nabi isa sblm kelahiran nabi muhammad...Qitmir ialah anjg y tlg jg pintu gua tmpt diorg sembunyi.
samak tu basuh tmpt y kne najis mughallazah 7 kali.1 kali dgn air bcmpur tanah, 6 kali dgn air mutlak.......

Tanpa Nama berkata...

sebenar nya..dia bukak aurat yg allah marah...

Tanpa Nama berkata...

betul tu..dia tunjuk aurat yg allah marah...bab najis ni...sapa yg suka main taik..kan benda 2 najis..?
so fikir2 la sndiri

Tanpa Nama berkata...

gambar ini akan menimbulkan fitnah. kalau anjing ni di biarkan berkeliaran satu rumah...bagaimana dgn kebersihan rumah, katil, tempat duduk, kapet. kalau tak samak satu rumah bernajis berat satu rumah, mcmana nak mengerjakan ibadah.... takkan nak samak satu rumah hari hari (tak masuk akal) jadi persepsi org sah sah seisi rumah ni tak pernah sembahyang. kalau nak bela pun biarlah dikurung untuk menjaga keselamatan rumah dan pegang tak masalah lepas itu di samak. tapi kalau dibiarkan satu rumah anjing boleh pergi sembahyang pun sentiasa bernajis tak sah. sedangkan meninggalkan sembahyang secara sengaja boleh jatuh akidah (kafir)

Tanpa Nama berkata...

setahunyer..klu kite pegang anjing dlm keadaan kering tangan..begitu juga anjing e2 sendiri..xde mslh...polis yg ada anjing pengesan tu mcm maner...hmmm..."tuan cerita" nie kena belajar dulu ilmu agama sedalam nyerrr..baru boleh cerita hukum halal haram..hah! skrg klu smpi kan cerita yg x betol..apa pulak hukum nyer yerk? explain plzzz...

ajies berkata...

mmg xharam pegang... jgn je terkena air liur dia... ape guna kite dh diajar cara2 smak????

baem on 3 Oktober 2010 5:08 PTG berkata...

ha..ha..benda nie dah basi dah...lama dah ooi...

Tanpa Nama berkata...

pegang anjing atau pegang babi, tak berdoasa, nak peluk pun bleh, tapi kena le samak pastu, kalau anjing, kalu kering ngan kering x payah samak pun, tapi pegang org bukan muhrim, dah tentu dosa... nabi dulu pun ada membela anjing, x ingat nabi mana...

Tanpa Nama berkata...

kalo da pegang anjing tu...air liur anjing tu pon mesti terkene even badan dia kering..kalo samak pun confident ke betul2 clear..rumah ..baju..so kalo tadek sbb nak sentuh anjing tu (melainkan yg keje mcm doktor haiwan ke,polis ke) better tak perlu la..lebih2 lagi siap amik gambar..kalo ikutkan i pon teringin nak pegang sbb cute2 n ganas2..tapi memikirkan diri ni penuh rasa was2 sama ada dah suci ke tak lepas samak...terpaksa la tengok je :)

Tanpa Nama berkata...

tp korang rase mau ke diaorg ni nak samak?tau ke diaorg psl samak2 nih?

Tanpa Nama berkata...

korang semua yg beri komen...mcm biasa je pegang anjing....mcm ok la..bela la kat rmh...mak bapak dtg rumah..sedara mara dtg rmh..ok gak..tapi kena sedia kan tanah la satu lori kan?...pegi la duk kat tempat yg mazhab nye lain..bole la pegang babi ngn anjing..kan?..lepas ni apa plak..orng kencing atas al quran pun takpe..kan?..artis buat semua betul...kan?

Tanpa Nama berkata...

bila agama melarang bermakna ianya bersebab. Haram n halal itu berseba dr ALLAH SWT..tolong jgn perbodohkan diri kerana berlagak 'bijak'..

donk berkata...

salam
ramai betul yang beri komen yang dalam berbagai versi..hukum pun ada peringkat..dah tahu tak berapa pandai hukum tu jangan beritahu orang lain kedunguan tu..apa pun banyak binatang yang tak membabitkan hukum selain dari babi dan anjing..yang dok gatal pegang benda tu buat apa..cuma menyebabkan perdebatan orang je le..

Tanpa Nama berkata...

Cuba tengok kat youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=0cccb81icCg

Tanpa Nama berkata...

xde mslh pn nak pegang anjing. dlm Qur'an sebut anjing haiwan berguna cthnya memburu binatang. plz jgn sempitkn pemikiran ye En penulis.

Bungakopi on 17 Oktober 2010 1:07 PG berkata...

Ya Allah.. apa jadi ni semua kata tak ada masalah??????????? Korang pk guna apa hah? Korang ingat dia ni rajin sangat ke nak samak pulak lepas pegang?? Ya Allah, semoga hambaMu ini bertaubat dan tidak bercakap sebarangan.

Tanpa Nama berkata...

apa salahnye pegang anjing? janji x kena air liur sudah la..jgn ikut ajaran sesak! anjing & kucing adalah "creation" Allah!
dulu nenek moyang kita di kebun juga bela anjing utk jaga kebun. tp pastikan jgn kongsi pinggan makan dgn anjing tu. kalo x, kena samak!
jgnlah ikut ajaran yg salah yg disebabkan mak bapa TAK suka anjing, pas tu "influence-kan" anak mereka anjing tu HARAM!

Nieylicio Kerolicio on 23 Oktober 2010 12:21 PTG berkata...

ape mslhnye.. binatang tu yang haram, pegang die x haram..
cume pandai2 la sertu pas da pegang.

Tanpa Nama berkata...

salam...
da deme berdua ni sekeluarga pun hidup cara kebaratan....arak da jadi cam air mineral....jenuh aku tengok deme2 di dulu....banyak lagi artis2 dan VIP's kat malaysia ni hidup dengan cara bukan islamik, cuma korang tak nampak jer...bagi yang dah nampak, especially yg bekerja kat hotel line mesti tau punya...

luv 1 malaysia

Tanpa Nama berkata...

mmng bole bela anjing tp bukan sampai dlm rumah..just untuk jg kawasan rumah,dusun 2 bole la..tp xleh la nak wat cam kucing..yg haram tetap haram..mmng la Allah cipta anjing 2..tp untuk ape?? bkn untuk bermesra2 mcm kucing...bkn stakat kena air liur..kalo badan anjing atau tangan saudara basah ke lembap ker tetap kene samak..kalo kompom kering xyah samak..tp kalo darurat 2 xpe la..kalo stakat nk geletek anjing 2 baik xpayah...banyak lagi binatang lain...pls rujuk yang mursyid...Insyaallah selamat dunia akhirat...

Tanpa Nama berkata...

x salah kalau pegang anjing dalam keadaan yang kering..jangan jahil dalam bab beragama.

Tanpa Nama berkata...

-xde masalah pn..sedangkn nabi pn ade gak..xigt siapa name nye..xsilap aku nabi yg tidur 100 tahun tu,xsilap die tdo dgn anjingye..so..xde masalah rsnye- quote

yg ne bkn nbi rasanya, dan xda pn dga citer yglelaki ne pgg anjing 2, iaitu qitmir 2,...

Tanpa Nama berkata...

cerita tentang kisah 7 pemuda yang beriman kepada ALLAH yang ditidurkan di gua selama lebih 300 tahun itu ada diceritakan di dalam AL QURAN.dalam surah ASYABUL KAHFI.mereka bukan nabi tetapi mereka adalah 7 pemuda yang beriman kepada ALLAH.ketika zaman mereka ada seorang raja yang kafir dan zalim telah memaksa rakyatnya menganut agama raja tersebut.sesiapa yang tidak mengikuti perintahnya akan diseksa dan dibunuh.oleh sebab 7 pemuda itu ingin menyelamatkan iman dan akidah mereka telah bersembunyi di sebuah gua bersama anjing peliharaan mereka.tanpa mereka sedar mereka telah ditidurkan oleh ALLAH selama lebih 300 tahun.setelah mereka bangun dari tidur mereka terkejut kerana melihat negeri mereka telah berubah menjadi lain.rakyat dan raja yang baru telah beriman kepada ALLAH.ramai para ulama mengatakan gua tersebut terletak di Jordan.peristiwa ini berlaku sebelum kedatangan RASULULLAH dan ISLAM.ketika itu syariat membenarkan anjing dipelihara dan disentuh.tetapi setelah kedatangan RASULULLAH dan ISLAM,anjing telah diharamkan disentuh oleh umat islam tanpa sebab yang munasabah.ini kerana di dalam bulu,air liur dan seluruh badan anjing adalah kotor dan boleh membawa penyakit kepada manusia seperti anjing gila dan sebagainya.walau dicuci macam mana bersih sekalipun kuman dan bakteria tetap takkan hilang di dalam diri anjing.tetapi kalau darurat dan untuk perburuan dibolehkan.kalau sengaja hendak menyentuh hukumnya haram.dan jika tersentuh wajib disamak.pernah satu ketika Malaikat Jibril ingin bertemu dengan RASULULLAH di dalam rumah baginda ada benda yang menghalang Malaikat Jibril untuk masuk.Rasulullah bertanya kepada Malaikat kenapa kamu enggan masuk ke rumah ku?Malaikat Jibril menjawab kerana di dalam rumah mu ada seekor anjing dan setiap para Malaikat tidak akan masuk ke dalam rumah yang ada anjing termasuklah Malaikat pembawa rahmat dan rezeki.kecuali Malaikat Izrail yang ditugaskan mencabut nyawa makhluk.maka Rasulullah dengan segera mengeluarkan anjing tersebut dari rumah Baginda.dan RASULULLAH telah memerintah umat islam mengikut hukum seperti yang dinyatakan dalam islam.

Tanpa Nama berkata...

bukan itu sahaja,jikalau di dalam rumah ada gambar anjing atau babi,poster anjing atau babi,lambang anjing atau babi dibaju,patung patung dan gambar syaitan turut menghalang malaikat masuk.maka akan terputuslah rahmat ALLAH di dalam rumah tersebut.kita perlu berhati hati di dalam menghias rumah.

BuLaN on 16 Disember 2010 2:09 PTG berkata...

salam..bela anjing hanya boleh kalau buat jaga rumah atau ladang yang luas. tak der mana-mana mazhab yang halalkan bela anjing. husband aku dari afrika utara, mazhab maliki..pun cakap haram.
anjing jadi jaga je..kasi dia makan..tak yah nak belai usap..haram

Tanpa Nama berkata...

macam mana kes yg bela,biak anjing, dgn alasan bermazhab maliki cam makhluk 2 org ni:

http://www.mykittun.com/
http://www.mymki.com/

haish xpaham aku... kalu ye pon bpegang ngn mazhab len,xpayah la nk ego sangat... pk sdiri sahaja betol. org len even tok guru2 agama suka2 ati dibantai.. konon ilmu agama tggi sangat la tu.. padahal cam hapa...

PkirPkaiOtak berkata...

knape rmai sngt yg ckap x hram kalo pgang, xde msalah..ape kebdoh nye korang ni..sah x sembahyang sbb tu ckap camtu..mnde dh najis, duk lam rumah plak..abih tmpat ko nk solat kat mne..aduh manusia xde agama.

Tanpa Nama berkata...

pegang anjing dan makan babi korang takut...tapi minum jackdaniels satu tong korang tak kesah...apa punya bangang dah..

Din Pt.Yaani berkata...

apa masalahnya pegang anjing,bukan haram pun..umno lagi la hebat luluskan banyak lesen judi,lesen arak...pikir la sendiri!!

Tanpa Nama berkata...

belaan anjing terbukti dpt meningkatkan daya tahan imun pembelanya , especially kanak2 dan anjing ialah kawan yang paling setia , kadang2 lebih setia dari manusia . kalau sembahyang pun perangai macam syaitan nak wat cam mane ....
benda ni harus difikirkan secara minda terbuka...

pls jangan jadi katak bawah tempurung

Tanpa Nama berkata...

Dah tak belajar agama Islam memang jadi macam tu lah....

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah, Tuhan yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. Tunjukkan kami hamba-hamba Mu yang lemah dan jahil ini akan kebenaran. Mudah-mudahan keimanan kami bertambah mantap dan tergolong di kalangan mereka yang diberi rahmat oleh Mu di Hari Kiamat kelak. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Teruskan bertelagah atas nama Agama masing2. Bagus... bakal2 org pandai sedang mengeluarkan pendapatnya. Akulah batu api!! haha!!!!PAndai betul kamu semua ya.. kalau jumpa face2 face mati korang aku tumbuk... pengajaranya jangan cepat betelagah dan timbulkan isu kecil jd besar. Hahaha!! :) best juga join. hehe!!!

Tanpa Nama berkata...

soieee ekkk...bag ku, smua bnatang HALAL...asl jgn dmkn bgi yg muslim...sya pn rmai kwan mslim, dn mreka pun ada mngatakn pegang anjing tak slah...cma prlu samak lh pastu....cuma yg sya nk pesan '' jngan sesekali mngataknbnatang @ haiwan cptaan Tuhan HARAM.....plez lh k....nak kah klau saya kata KAMU haram....?? bgtu jga bnatang....kita sma2 dcpta, so pkir2 lah wahai teman2 sklian...tka kira muslim or non-muslim...

-ArA-NaDeA- on 20 Februari 2011 3:59 PG berkata...

samak sudah doh..kau buat blog ni ade membantu bg tau kt diorg samak tu nk buat cmne ke??

Tanpa Nama berkata...

i'm an animal lover... kadang2 gram jugak dengan anjing... pegang jugak.. sebelum menghukum baik lah selidik dulu.. hukum hakam agam yg dah ditetapkan....... binatang ciptaan Allah jugak..

Tanpa Nama berkata...

baik ciptaan Allah...yg tak baik ciptaan Allah...cuma kita disuruh untuk menilai baik dan buruknya sebelum mengambilnya....arak? siapa cipta? manusia zahirnya...Allah mengizin untuk dicipta arak itu..seraya menurunkan ayat mengharamkan arak bagi org islam..tidak bagi golongan kafir. jadi..adakah kerana arak ciptaan Allah...kita ISLAM juga blh ambil? please...jgn meLIBERALkan islam..anda yg tidfak tahu pasal ISLAM..rujuk dahulu. Jgn bersandarkan dgn hujah DENGAR2 KATA ORANG..yg kununnya mazhab sekian n sekian boleh pegang anjing...tanpa meletakkan syarat apa2..

Tanpa Nama berkata...

banyak betol org fasik time wat komen...astaghfirullah al azim...siap silap ajar samak lagi tu...simple...klu bele/bawak masuk anjing ke rumah...malaikat xkan masuk kedalam rumah tu...apetah lagi klu dipegang haiwan tu?? klu dh haram...toksah ngengade nk pegang...toksah ngengade nak bela...senang...org2 yg sesuke hati tulis komen...menghalalkan bende yg haram...korg ni boleh dikatekan fasik tau...berfikir before menaip komen...ni x...samak pn leh salah...xsalah jadi pandai...tapi...jangan 'memandai'...

bingung berkata...

ape masalh lah korang ni pasai anjaing pon nak bising ntah ape2...pening aku...

Tanpa Nama berkata...

Anjing adalah binatang yang paling setia dengan tuannya. Dari keluarga kucing dan sifat manjanya seperti kuvcing. boleh menjaga harta tuannya dengan setia, baik rumah mahupun ladang serta ternakan. HARAM? tiadapun dalam AlQur'an. hanya reka-rekaan dan kemudiannya di nasabkan dengan nabi Muhammad demi utk sedikit keuntungan duniawi.

Bagi aku belalah macam bela kucing, tetapi jangan abaikan kebersihan. nak ikut percaya? kalau tak mahu tidak di paksa. tetapi jangan kaitkan Allah dengan pengharaman ini bila Allah berfirman...

2:173. Hanya benda-benda ini Dia mengharamkan kamu: bangkai, dan darah, dan daging babi, dan
apa-apa yang disucikan kepada selain Allah. Namun begitu, sesiapa yang terpaksa, dengan tidak
menginginkan, dan tidak menderhakai, maka tidak berdosa kepadanya; sesungguhnya Allah
Pengampun, Pengasih.

Perhatikan perkataan hanya. Apakah erti hanya? hanya ialah apa yang di sebut sahaja. maka jika tidak di sebut dari manakah datangya hukum haram terhadap anjing? nabi? Beranikah Nabi? bukankha Allah sudah memberi amaran?

Inilah bentuk amarann Allah terhadap nabi:

69:38. Tidak! Aku bersumpah dengan apa yang kamu lihat,
69:39. Dan dengan apa yang kamu tidak lihat,
69:40. Sesungguhnya ia adalah ucapan rasul yang mulia.
69:41. Ia bukan ucapan seorang penyair; sedikit sekali kamu mempercayai,
69:42. Dan bukan juga ucapan seorang tukang tilik; sedikit sekali kamu mengingati.
69:43. Satu penurunan daripada Pemelihara semua alam.
69:44. Sekiranya dia mengada-adakan terhadap Kami sebarang ucapan,
69:45. Tentu Kami mengambilnya dengan tangan kanan,
69:46. Kemudian pasti Kami memotong urat jantungnya,
69:47. Dan tiadalah seseorang daripada kamu yang dapat menghalangi dia.
69:48. Sesungguhnya ia adalah Peringatan bagi orang-orang bertakwa (takut kepada Tuhan).
69:49. Tetapi Kami mengetahui bahawa antara kamu ada yang mendustakan.
69:50. Sesungguhnya ia adalah satu penyesalan bagi orang-orang yang tidak percaya,
69:51. Dan sesungguhnya ia adalah yang benar yang diyakini.
69:52. Maka sanjunglah nama Pemelihara kamu, Yang Agung.

Pengharaman ke atas anjing hanyalah rekaan manusia yang ingin menjadi terkenal tetapi terus berselindung di belakang nama nabi.

Anjing adalah binatang yang cukup bermanfaat! Fikirkan.

Quranik.

Tanpa Nama berkata...

anjing banyak kegunaanya ,misalnya kegunaan polis untuk mambantu mencari sesuatu yang hilang dan yang di cari

jaguh88 on 20 Mei 2011 11:41 PG berkata...

Panas Berapi !! Meletop-Letop... Bakal Meledak Tak Lama Lagi !!
Pendapatan Pasif (Tanpa Menaja) RM 9837 Setiap Bulan !!

http://sway2u.blogspot.com
012-571 2456

Tanpa Nama berkata...

berkate-kate lah pada dasar yg btol,jgn lah pikir logik dan untuk kepentingan diri...yg haram tetap haram,SUBAHANALLAH

Tanpa Nama berkata...

kepada orang quranik..kau memang bahlul + tolol dan melayu islam yg mgatakan anjingtu boleh disentuh..klu xreti hukumhakam agama knalah bljr..haram tetap haram ngok!!Sptutnya sbgi org MELAYU dn berugama ISLAM kena fahamlah ye shabatku...Amin

Tanpa Nama berkata...

memanglah anjing tu ciptaan Allah tapi seeloknya elakkanlah dipegang2 sebab dia kan najis yg berat...tak belajar agama ke masasekolah rendah dulu punya jahil sampai setara ni masya Alahhhhh

Abdullah Halim berkata...

Hmm, ramai betul yg dok sebut bila tersentuh anjing ke babi kena samak. Sepatutnya bukan disamak, tapi disertu. Samak khas untuk sucikan kulit. Sertu adalah untuk sucikan dari najis berat. Bestkan cerita pasal keburukan orang, esok lusa orang yang dikutuk ni dapat hidayah, sesapa yang dok dedahkan aib diorang ni dapat ke mintak maaf dengan diorang ni nanti?

Tanpa Nama berkata...

orang Islam nama ja Islam bak berlagak kebaratan,jika gee tu pegang anjing kira oklah sebab dia boleh samak tetapi jika dibiarkan anaknya pegang anjing memang lagak pegang kucing ja.itulah artis malaysia...sebab perangai mengada ngada laki pun ceraikan hukum hakam jgn di main mainkan.

nyet2 on 12 Disember 2011 5:46 PTG berkata...

hadis nabi kata najis airliur je.. xde kate haram pegang plak.. pndpat ulama je berbeza. islam xmenggalakkan bela anjing kcuali nk buat guard, buat menggembala n utk org buta.

Tanpa Nama berkata...

Lawak betul korang ni.. debat pasal anjing je pun pening 1 Malaysia.. hahahahaha..

Tanpa Nama berkata...

bela anjing luar rumah sudah. macammana kalo anjing tu basah, pastu pergi gesel2 kat korang, kat katil, karpet, sejadah semua. nak smayang camna? banyak lg nak boleh bela. bela anjing plak, elakkan lah selagi boleh, bukan nak berburu pon. lifestyle apa ni? ikut mazhab shafie sudah. jgn nak longgar2 sgt. yang dah longgar pon dah byk.

Tanpa Nama berkata...

kebanyakkan orang yang bagi pendapat disini bukan orang islam. Tak payah nak terangkan kepada mereka ini anjimh dan babi tu haram ke tidak. Kalau orang Islam pun tetapi masih menyatakan boleh pegang anjing dan babi tu maksudnya Islam hanya pada nama sahaja

Tanpa Nama berkata...

jika ada hukum samak jadi boleh la pegang anjing. satu lagi dalam quran tak cakap anjing tu haram dipegang oleh orang islam. kalo nak bela tak payah la dalam rumah. biar kat luar ja. tak ada masalah.islam itu mudah. jgn nak susahkan pula.

tobi berkata...

semua orang dah belajar pasal najis mughallazah di sekolah, jadi yang sibuk2 pasal org bela anjing tu buat apa? tak payah risau la, sapa2 boleh carimaklumat dalam internet tentang samak dsb. Fikir pasal dosa diri sendiri dulu, kalau dah tak ada dosa baru fikir dosa org lain. Nanti tak pasal2 dosa bertambah pasal mendedahkan aib org.

Unknown on 9 Februari 2013 9:02 PG berkata...

Bkn nabi la tido ngan anjing.tu ashabul kahfi tido dlm gua ngan anjing selama 300 tahun lebih

Unknown on 9 Februari 2013 9:03 PG berkata...

Bkn nabi la tido ngan anjing.tu ashabul kahfi tido dlm gua ngan anjing selama 300 tahun lebih

PUSATOBAT-PRIAPERKASA.COM on 19 Februari 2014 10:31 PG berkata...

1.DOWNLOAD Video Porno Jenifer Duhn Terlengkap 3gp

2.DOWNLOAD Video Porno Ariel NOAH & BCL 3gp

3.DOWNLOAD Video Porno Ariel NOAH & Aura Kasih 3gp

4.DOWNLOAD Video Porno Angel Lelga Full 3gp

5.DOWNLOAD Video Porno Nikita Willy & Diego Michelle 3gp

6.DOWNLOAD Video Porno Anak SMU Terkomplit 3gp

7.DOWNLOAD Video Porno Para Pejabat Terlengkap 3gp

8.DOWNLOAD Video Porno Indonesia Full 3gp

9.DOWNLOAD Video Porno Artis Indonesia Full 3gp

10.DOWNLOAD Video Porno Anak SMP Full 3gp

11.DOWNLOAD Video Porno Indonesia Ngintip Terlengkap 3gp

Tanpa Nama berkata...

SEHINA-HINA ANJING ..ANJING BERNAMA KATHMIR MASUK SYURGA..!! YG TAK BOLEHNYA AIR LIURNYA...DIA BASAH DAN KITA KERING DAN SEBALIKNYA..KERANA PADA ANJING ITU ADA KUMAN YG BERBAHAYA PD KITA..

Maryam Magdalene on 21 Ogos 2014 2:22 PTG berkata...

[Please Fuck Me] ABG Berkerudung Lagi Blowjob Di Dalam Gubug Derita..Penuh Dengan Nafsu

[Please Fuck Me] ABG Lagi Dientot Bergantian Sampai Terengah-engah Kecapean.

[Please Fuck Me] Kasihan tuh Memeknya diangguri..Agan Mau..!!!!

[Please Fuck Me] Pemerkosaan Cewek Susu Gede Pentil Mungil..Mantap Banget.

[Please Fuck Me] Cewek Mabok Dientot Rame-rame..Mulus gan.

[Please Fuck Me] Ngentot Cewek cantik Toket Besar Dan Mulus..Durasi lama.

[Please Fuck Me] Sepasang Pelajar Lagi Pamer Ngentot Hot..Mantap gan.

[Please Fuck Me] Dogy Style...Sepasang ABG Lagi Ngentot sambil Pamer Gaya.

[Please Fuck Me] Kecil-kecil Jago Ngentot..Bkin Nafsu.

[Please Fuck Me] Intan....Sicantik Yang Suka Ngentot.

[Please Fuck Me] Lagi Ngintip Ekspresi Wajah Pelajar Lagi Ngentot.

[Please Fuck Me] Sepasang ABG Lagi Ngentot Gaya Berdiri..Berkerudung Hitam.

[Please Fuck Me] Ngintip Susu Gede Pentil Mungil ABG Mandi ..Hot Banget Gan.

[Please Fuck Me] Meki Perawan Kena Sodok dua Jari..Seret Banget

[Please Fuck Me] Scandal perekrutan SPG..Harus Berani Bugil.

[Please Fuck Me] Cantik Mulus..Tapi Hobinya Ngentot.

[Please Fuck Me] Sepasang Muda Mudi Lagi Ngentot di Kebun

[Please Fuck Me] Sepasang ABG Ngentot DiTangga.."Ga Kebagian Hotel"


………… /´¯/) Click Any Link For Porn Video
……….,/¯../ /
………/…./ /
…./´¯/’…’/´¯¯.`•¸
/’/…/…./…..:^.¨¯\
(‘(…´…´…. ¯_/’…’/
\……………..’…../
..\’…\………. _.•´
…\…………..(
….\…………..\.

Catat Ulasan

Apa pendapat anda? Tinggalkanlah sepatah dua kata kat bawah ni! =)

Related Posts with Thumbnails

Arkib Blog

Terdapat ralat dalam alat ini

Catatan Popular

 

Hot Malays. Copyright 2009 All Rights Reserved Free Wordpress Themes by Brian Gardner Free Blogger Templates presents HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords