[ads]Lagi tawaran hebat #DiGiiPhone4!!, Anda hanya perlu upgrade untuk iPhone4 yg baru! Maklumat lanjut klik sini : [ #DiGiiPhone4 ]

[ads] Layakkah anda ditangkap oleh Polis Wanita yang jelita di #axepolice? Mari kita lihat
klik sini
: [ AxePolice ]

[ads]Broadband paling pantas dan murah di Malaysia! boleh dapat 5x ganda points Bonuslink! Nak tau lanjut klik sini : [ #digibroadbandbonuslink ]

5 Mac 2011

Kes Dhani : Kameranya juga pernah dirampas bodyguard Linkin Park!...

Kongsi
5 Mac 2011


Ahmad Dhani dituduh merampas kamera dan secara paksa meminta pita rakaman milik wartawan Global TV ketika membuat liputan di kediamannya. Atas tindakannya tu dia merasa yang dia tak bersalah dan mempunyai hak melakukan begitu kerana dia mempunyai pengalaman serupa.

Dhani mengaku yang kameranya juga pernah dirampas ketika mengambil gambar tanpa izin. Dia menceritakan kejadian yang dialaminya waktu bertemu dengan band terkenal dunia, Linkin Park di Sidney Australia.

"Ini pengalaman saya dengan teman saya dan wartawan juga bersama saya mengambil gambar, langsung bodyguard-nya mengambil kamera saya terus diambil kasetnya, lalu kemudian kameranya diserahkan kembali," kata Dhani ketika ditemui di Dewan Persidangan, Jalan Kebon Sirih, Jakarta Pusat, Jumat (4/3/2011).

Dhani mengharapkan prosedur undang-undang di Indonesia jugak seperti itu. Jika seseorang mengambil gambar orang lain tanpa izin, maka orang yang diambil gambarnya itu berhak untuk merampas pita rakamannya.

"Itu bukan hak kamu, karena saya pernah mengalami sendiri. Kaset saya diambil, kaset orang juga diambil, terus diambil sama bodyguard-nya. Maka dari itu mungkin saya butuh bodyguard. Jadi hukumnya seperti itu," jelasnya.



0 comments:

Catat Ulasan

Apa pendapat anda? Tinggalkanlah sepatah dua kata kat bawah ni! =)

Related Posts with Thumbnails

Catatan Popular

 

Hot Malays. Copyright 2009 All Rights Reserved Free Wordpress Themes by Brian Gardner Free Blogger Templates presents HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords