[ads]Lagi tawaran hebat #DiGiiPhone4!!, Anda hanya perlu upgrade untuk iPhone4 yg baru! Maklumat lanjut klik sini : [ #DiGiiPhone4 ]

[ads] Layakkah anda ditangkap oleh Polis Wanita yang jelita di #axepolice? Mari kita lihat
klik sini
: [ AxePolice ]

[ads]Broadband paling pantas dan murah di Malaysia! boleh dapat 5x ganda points Bonuslink! Nak tau lanjut klik sini : [ #digibroadbandbonuslink ]

4 Mac 2011

Kes Ahmad Dhani Makin Rumit!.....

Kongsi
4 Mac 2011


Nampaknya pertemuan Global TV dan Ahmad Dhani yang dilakukan di Dewan Perundingan belum menemukan persepakatan. Masing-masing tak nak mengalah dalam konflik terhadap wartawan Global TV yang dipukul di depan rumah Mulan Jameela Isnin 28 Februari lalu.

Menurut Ketua Pengaduan Masyarakat, Agus Sudibyo, kedua-dua pihak masih lagi mempertahankan hak masing-masing di Dewan Perundingan kerana disitu tempat dimana menemukan kedua pihak yang bersengketa dan berbincang mengikut kod etika, Jakarta Pusat, Jumat (4/3).

Yang menjadi topik perbincangan ialah, adakah terjadi tindakan pemaksaan ketika Dhani mengambil peralatan liputan dari wartawan Global TV tersebut?, dan Dhani pula mempersoalkan laporan polis yang dibuat mangsa dari Global TV tersebut.

Namun, Agus menyatakan prinsipnya kalau ada pelanggaran kod etika, harus ada pihak yang meminta maaf, adalah itu lebih mudah. Tapi kedua-dua pihak masih berdegil.

Menurut wakil Global TV, Siane Indriani menegaskan, "Yang akan kita lawan adalah kekerasan. Menurut saya, apa pun alasannya kita harus menegakkan hukum. Tidak ada yang boleh melakukan kekerasan dengan alasan apa pun."

Siane tak puas hati bila Dewan Perundingan menasihati agar Global TV memaafkan Dhani kerana tiada ditemui kekerasan serius dalam kes tersebut. Katanya," ini masih lecet-lecet. Kalau di (luar) sana, wartawan banyak yang mati. Secara prinsip, kami tidak menunggu wartawan kami mati baru kita lapor ke polisi," tegasnya.

Namun komen bagi pihak Dhani mengatakan perkara diserahkan sepenuhnya kepada Dewan Perundingan dan sekali lagi dia mengingatkan bahawa dirinya sebagai pihak yang tidak bersalah dalam kes yang di laporkan Global TV tersebut.





Laporan asal : tempointeraktif.com

0 comments:

Catat Ulasan

Apa pendapat anda? Tinggalkanlah sepatah dua kata kat bawah ni! =)

Related Posts with Thumbnails

Catatan Popular

 

Hot Malays. Copyright 2009 All Rights Reserved Free Wordpress Themes by Brian Gardner Free Blogger Templates presents HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords