[ads]Lagi tawaran hebat #DiGiiPhone4!!, Anda hanya perlu upgrade untuk iPhone4 yg baru! Maklumat lanjut klik sini : [ #DiGiiPhone4 ]

[ads] Layakkah anda ditangkap oleh Polis Wanita yang jelita di #axepolice? Mari kita lihat
klik sini
: [ AxePolice ]

[ads]Broadband paling pantas dan murah di Malaysia! boleh dapat 5x ganda points Bonuslink! Nak tau lanjut klik sini : [ #digibroadbandbonuslink ]

12 Mac 2011

Kareena Kapoor membela hak wanita!...

Kongsi
12 Mac 2011


Perempuan sering menjadi mangsa jenayah dan penganiayaan di seluruh penjuru dunia. Aktres Bollywood, Kareena Kapoor kini dilihat sedang berkampen menyelamatkan hak perempuan di India.

Pelakon 'Kabhi Khushi Kabhie Gham' tu setuju untuk menjadi pengacara rancangan berkaitan perempuan di stasyen televisyen NDTV. Menurut sumber, aktres berusia 30 tahun tu memang sangat prihatin dengan semua masalah yang dialami perempuan.

"Mengapa di negara kita setiap perempuan dilarang dalam status sosial ekonomi. Apakah bermasalah jika perempuan boleh berjalan dengan bebas tanpa merasa takut disakiti atau pun diserang?" kata sumber yang dilapor Hindustan Times, Jumaat (11/3/2011).

Di India, banyak pembunuhan terjadi di jalanan terhadap perempuan. Belum lagi rompak dan kes aniaya. Aktres ni juga meminta sokongan rakyat untuk ikut menyokong dalam sebuah petisyen. Petisyen tersebut kemudiannya akan disampaikan ke presiden.

"Ada beberapa isu yang menjadi kerisauan besar Kareena," kata sumber.

Bukan hanya kali ini saja Kareena terlibat dalam kegiatan sosial. Sebelum nie pun Kareena pernah ikut menggutip dana untuk mangsa gempa bumi pada 2004. Ia juga ikut membantu program kebersihan India dan pengaliran elektrik ke daerah-daerah mundur.



0 comments:

Catat Ulasan

Apa pendapat anda? Tinggalkanlah sepatah dua kata kat bawah ni! =)

Related Posts with Thumbnails

Catatan Popular

 

Hot Malays. Copyright 2009 All Rights Reserved Free Wordpress Themes by Brian Gardner Free Blogger Templates presents HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords