[ads]Lagi tawaran hebat #DiGiiPhone4!!, Anda hanya perlu upgrade untuk iPhone4 yg baru! Maklumat lanjut klik sini : [ #DiGiiPhone4 ]

[ads] Layakkah anda ditangkap oleh Polis Wanita yang jelita di #axepolice? Mari kita lihat
klik sini
: [ AxePolice ]

[ads]Broadband paling pantas dan murah di Malaysia! boleh dapat 5x ganda points Bonuslink! Nak tau lanjut klik sini : [ #digibroadbandbonuslink ]

19 Feb 2011

Hollywood memberhentikan pengedaran filem, banyak panggung wayang akan di tutup

Kongsi
Lepas nie confirm pihak yang mengimport dan menayangkan film asing akan mengalami kerugian besar. Antara syarikat yang akan mengalami kerugian contohnya 21 Cineplex dan akan menyebabkan ratusan panggung wayangnya yang banyak menayangkan fillem-filem asing terpaksa ditutup.

Contohnya di Indonesia saja ada sekitar 500 panggung yang dimiliki 21 cineplex. Sebagai pihak yang diberi hak untuk menayangkan filem import dia akan kehilangan ratusan judul filem setiap tahun. Kalau tak ada filem-filem asing nie memang mengganggur lah panggung wayang semua. Sebab biasanya filem yang dibuat oleh sesebuah negara tu berapa banyak je setahun kan. Maka memang harus ditutup jelah gamaknya. Kalau nak tunggu filem tempatan memang pensan.

Sedangkan produksi filem Indonesia waktu nie belum dapat memenuhi panggung yang ada. Sampai laaa ini filem tempatan baru mampu memproduksikan 50-60 judul setahun. Hmmm...banyak jugak filem indon nie yea.

Apa yang bakal menjadi masalah besar ialah nasib 10 ribu pekerja 21 Cineplex di Indonesia dan keluarganya akan terancam.

Hal nie di katakan oleh jurucakap pihak 21 Cineplex sendiri Noorca Masardi semalam (18/2/2011).


0 comments:

Catat Ulasan

Apa pendapat anda? Tinggalkanlah sepatah dua kata kat bawah ni! =)

Related Posts with Thumbnails
Terdapat ralat dalam alat ini

Catatan Popular

 

Hot Malays. Copyright 2009 All Rights Reserved Free Wordpress Themes by Brian Gardner Free Blogger Templates presents HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords