[ads]Lagi tawaran hebat #DiGiiPhone4!!, Anda hanya perlu upgrade untuk iPhone4 yg baru! Maklumat lanjut klik sini : [ #DiGiiPhone4 ]

[ads] Layakkah anda ditangkap oleh Polis Wanita yang jelita di #axepolice? Mari kita lihat
klik sini
: [ AxePolice ]

[ads]Broadband paling pantas dan murah di Malaysia! boleh dapat 5x ganda points Bonuslink! Nak tau lanjut klik sini : [ #digibroadbandbonuslink ]

26 Mac 2011

Steven Backman buat potret Putera William dari pencungkil gigi.

Kongsi
26 Mac 2011



Korang kenal Steven Backman? dia adalah seorang seniman yang biasa menggunakan pencungkil gigi dalam menghasilkan karya-karya seninya.

Dalam perkahwinan Putera William dan Kate Middleton, dia telah membuat sebuah lukisan wajah kedua mempelai tu juga dengan menggunakan media pencungkil gigi. Bagaimana jadinya ya?

"Ini adalah sebuah karya cinta," ujar Steven Backman seperti dilapor Splash News. Backman menggunakan 137 batang pencungkil gigi untuk menghasilkan karya seni ni.

"Walaupun pecungkil gigi ini dipasang pada permukaan datar namun hasilnya kelihatan seperti tiga dimensi," ujar Steven Backman lagi. Masa yang diperlukan Steven Backman untuk menyelesaikan lukisan tiga dimensi ini adalah tiga minggu!

Steven Backman bukanlah orang baru dalam dunia seni. Dia yang menetap di San Francisco ni sudah melibatkan diri dalam lukisan pencungkil gigi sejak 40 tahun lalu. Dia juga sudah berkali-kali membuat lukisan wajah para selebriti dunia termasuk Barack Obama dan Madonna. Dia juga telah membuat replika jambatan Golden Gate dari 30 ribu batang pencungkil gigi.

Karya terbaru Steven Backman ni juga adalah karya yang istimewa kerana Putera William dan Kate Middleton adalah individu yang istimewa buat Backman. "Mereka adalah simbol dari generasi baru kemakmuran buat warga Inggeris," jelasnya.


1 comments:

truena82 on 27 Mac 2011 pada 3:22 PG berkata...

link;http://keretareput.blogspot.com/

Catat Ulasan

Apa pendapat anda? Tinggalkanlah sepatah dua kata kat bawah ni! =)

Related Posts with Thumbnails

Catatan Popular

 

Hot Malays. Copyright 2009 All Rights Reserved Free Wordpress Themes by Brian Gardner Free Blogger Templates presents HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords